Realizujemy zajęcia specjalistyczne rozwijające kompetencje emocjonalno–społeczne dzieci.
Są prowadzone przez psychologa w wymiarze dostosowanym do aktualnych możliwości i potrzeb dziecka w formie indywidualnej
i grupowej.
Celem powyższych zajęć jest rozwijanie u dziecka zdolności rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych i wyrażania ich w sposób akceptowany społecznie, rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia stanów emocjonalnych innych osób oraz umiejętności komunikacyjnych i społecznych, wdrażanie do przestrzegania reguł obowiązujących w społeczeństwie,
a także wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Proces terapeutyczny polega na optymalizacji zachowań społecznych dziecka poprzez korygowanie niewłaściwych
i wzmacnianie pożądanych interakcji.
Nauka odbywa się poprzez zabawę, w miłej atmosferze.
Są to zajęcia o charakterze rewalidacyjnym mające na celu ogólnorozwojową stymulację obejmującą wszystkie sfery funkcjonowania dziecka.
Ważnym elementem dla nas jest również usprawnianie motoryki małej i dużej. Podczas aktywności dzieci w swobodny sposób przyswajają wiedzę i umiejętności niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w otaczającym je środowisku.
Poprzez zabawę ćwiczą pamięć, percepcję wzrokową, słuchową jak i koordynację wzrokowo- ruchową oraz logiczne myślenie. Ćwiczenia skupiają się również w obrębie przystosowania wychowanków do nauki technik szkolnych (czytanie i pisanie,
w miarę możliwości psychofizycznych dzieci oraz ich wieku metrykalnego).
Zajęcia z Integracji Sensorycznej skłaniają do odpowiedniego reagowania na bodźce docierające do dziecka przez różne zmysły.
Pozwalają uporządkować dużą ilość informacji
z zewnątrz, przezwyciężyć trudności związane z poruszaniem się, koordynacją oraz lękiem przed zbyt intensywnymi doznaniami, np. dźwiękowymi czy wzrokowymi.
Dzieci uczą się pokonywać trudności w trakcie atrakcyjnych zabaw wraz z terapeutką.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są prowadzone przez terapeutę pedagogicznego.
Ich celem jest niwelowanie trudności w uczeniu się, wzmacnianie motywacji do nauki, rozwijanie zainteresowań, pobudzanie ciekawości poznawczej, koncentracji uwagi, percepcji, grafomotoryki, a także orientacji przestrzennej i czasowej.
Oferta zajęć
"Wróbelek" jest przedszkolem integracyjnym, specjalizującym się w pracy z dziećmi z autyzmem. Mogą do niego uczęszczać dzieci w wieku 2,5 lat do 6 lat, a także te, którym odroczono obowiązek szkolny.
Grupy są czteroosobowe. Realizujemy programy wychowania przedszkolnego zawierające podstawę programową, określoną w Rozporządzeniu Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dla każdego dziecka mającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego tworzymy Indywidualny Program Edukacyjno -Terapeutyczny, odnoszący się do zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej i następnie, po akceptacji rodziców, go realizujemy. Pomagamy im również w realizacji terapii w warunkach domowych.
Jesteśmy małą i bezpieczną placówką, w której panuje wzajemne zrozumienie i miła rodzinna atmosfera.