Niepubliczne Przedszkole "Wróbelek"

 

Realizujemy zajęcia specjalistyczne rozwijające kompetencje emocjonalno–społeczne dzieci.

Są prowadzone przez psychologa w wymiarze dostosowanym do aktualnych możliwości i potrzeb dziecka w formie indywidualnej 

i grupowej.

 

Celem powyższych zajęć jest rozwijanie u dziecka zdolności rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych i wyrażania ich w sposób akceptowany społecznie, rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia stanów emocjonalnych innych osób oraz umiejętności komunikacyjnych i społecznych, wdrażanie do przestrzegania reguł obowiązujących w społeczeństwie,

a także wzmacnianie poczucia własnej wartości.

 

Proces terapeutyczny polega na optymalizacji zachowań społecznych dziecka poprzez korygowanie niewłaściwych

i wzmacnianie pożądanych interakcji.

    Nauka odbywa się poprzez zabawę, w miłej atmosferze.

 

Trening uwagi słuchowej metodą Tomatisa® to innowacyjna terapia wspierająca zdolność aktywnego słuchania i przetwarzania dźwięków.

 

Opracowana przez francuskiego otolaryngologa Alfreda Tomatisa, metoda ta poprawia koncentrację, komunikację oraz zdolności językowe.

Dzięki specjalnie dobranym i modulowanym dźwiękom trening stymuluje układ nerwowy, wpływając pozytywnie na mowę, emocje oraz zdolności poznawcze.

 

Jest stosowany zarówno u dzieci, jak i dorosłych, pomagając w trudnościach związanych z nauką, koncentracją oraz integracją sensoryczną.

 

Są to zajęcia o charakterze rewalidacyjnym mające na celu ogólnorozwojową stymulację obejmującą wszystkie sfery funkcjonowania dziecka.

 

Ważnym elementem dla nas jest również usprawnianie motoryki małej i dużej. Podczas aktywności dzieci w swobodny sposób przyswajają wiedzę i umiejętności niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w otaczającym je środowisku.

 

Poprzez zabawę ćwiczą pamięć, percepcję wzrokową, słuchową jak i koordynację wzrokowo- ruchową oraz logiczne myślenie. Ćwiczenia skupiają się również w obrębie przystosowania wychowanków do nauki technik szkolnych (czytanie i pisanie,

w miarę możliwości psychofizycznych dzieci oraz ich wieku metrykalnego).

 

Zajęcia z Integracji Sensorycznej skłaniają do odpowiedniego reagowania na bodźce docierające do dziecka przez różne zmysły.

 

Pozwalają uporządkować dużą ilość informacji

z zewnątrz, przezwyciężyć trudności związane z poruszaniem się, koordynacją oraz lękiem przed zbyt intensywnymi doznaniami, np. dźwiękowymi czy wzrokowymi.

 

 Dzieci uczą się pokonywać trudności w trakcie atrakcyjnych zabaw wraz z terapeutką.

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są prowadzone przez terapeutę pedagogicznego.

 

Ich celem jest niwelowanie trudności w uczeniu się, wzmacnianie motywacji do nauki, rozwijanie zainteresowań, pobudzanie ciekawości poznawczej, koncentracji uwagi, percepcji, grafomotoryki, a także orientacji przestrzennej i czasowej.

 

 

 
Terapia logopedyczna obejmuje kompleksowe
wsparcie rozwoju kompetencji komunikacyjnych oraz umiejętności odnalezienia się w środowisku społecznym.
Wielokierunkowe działania mają na celu kształtowanie interakcji społecznych, rozwój funkcji poznawczych i emocjonalnych. 
 
Celem terapii jest również usprawnienie motoryki narządów artykulacyjnych, poprawa jakości funkcji językowej, oddechowej, słuchowej i motorycznej,  a także rozbudowywanie zasobu słownictwa czynnego i biernego.
 
Wspólnie pracujemy nad alternatywnymi i wspomagającymi zachowaniami komunikacyjnymi, przezwyciężamy trudności związane z mówieniem i rozumieniem mowy. Wykorzystujemy różnego rodzaju metody i sposoby terapii, dostosowując je do indywidualnych potrzeb i preferencji dzieci.
 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Trening uwagi słuchowej metodą Tomatisa®

Zajęcia ogólnorozwojowe

SI

Oferta zajęć

Logopeda

Psycholog

"Wróbelek" jest przedszkolem integracyjnym, specjalizującym się w pracy z dziećmi z autyzmem. Mogą do niego uczęszczać dzieci w wieku 2,5 lat do 6 lat, a także te, którym odroczono obowiązek szkolny.

 

Grupy są czteroosobowe. Realizujemy programy wychowania przedszkolnego zawierające podstawę programową, określoną w Rozporządzeniu Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dla każdego dziecka mającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego tworzymy Indywidualny Program Edukacyjno -Terapeutyczny, odnoszący się do zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej i następnie, po akceptacji rodziców, go realizujemy. Pomagamy im również w realizacji terapii w warunkach domowych.

Jesteśmy małą i bezpieczną placówką, w której panuje wzajemne zrozumienie i miła rodzinna atmosfera.

RODO